fredag den 3. januar 2014

2014, snart højskole!

Også denne gang nåede der, at gå længe mellem blogindlæggene .. Jeg har ikke været så vedholdende, men har jo også skrevet mest for min egen skyld, og så er det jo fint nok.

MEN! Jeg tager afsted på højskole på søndag d. 5. januar og i den forbindelse, er der nogen fra min familie der har forhørt sig, om jeg så ikke ville blogge lidt om mit højskoleophold så de kan følge med, i hvad jeg går og laver det næste halve år. Og det vil jeg gerne, synes det er en fin adledning til faktisk, at få skrevet lidt mere regelmæssigt på bloggen. Synes jo det er ganske hyggeligt at få skrevet lidt.

Håber alle har haft en dejlig jul og en skøn nytårsaften! Jeg selv holdte jul hos mine forældre, sammen med hele min Moars familie inkl. min mormors logerende. Vi var i alt 22 mennesker, 9 under 18. Jeg er det ældste barnebarn i flokken (20 år) og den yngste er halvandet, så der var gang i den. Sidst vi holdte jul sammen hele flokken var så vidt jeg huske i 2008, det gjorde vi på Club La Santa, og det var jo ikke på samme måde "JUL" som man plejer i Danmark. Og da var de to yngste ikke kommet til verden endnu .. Grunden til, at det så blev i år vi holdte jul sammen allesammen, er fordi min mormor er blevet syg, så det skulle nås mens tid var. 2. Juledag blev som sædvanligt tilbragt sammen med min Farmands familie, det er en tradition at vi samles til julefrokost 2. juledag, og denne gang holdt vi det hos min Farbror og Tante i Glamsbjerg. Nytårsaften var for mit vedkommende ganske stille og rolig, men rigtig hyggelig, hvilket passer mig fint når nu den snart står på højskolen. Fik også nogle skønne og dejlige julegaver, deriblandt min Farmands julegave fra arbejdet i år prøvede de et nyt koncept af, idet de selv kunne gå ind på en hjemmeside og finde det de ønskede sig allermest, og min søde far valgte så to firekantede fade i Blå Mega Mussel, som jeg så kunne få, virkelig sødt! Derudover fik jeg Ællingen fra Architectmade designet af Hans Bølling, kop + bogstav fra Design letters, Sengetøj til enkeltdyne (skal jeg bruge på højskolen) i Egyptisk Bomuldssatin, derudover fik jeg et par grå Hunter gummistøvler hvilket er skønt når nu jeg skal på højskole lidt uden for byen. ;)

Billede fra Juleaftensdag.


I denne uge, er jeg for alvor gået i gang med, at pakke alle mine ting ned, for, at jeg kan fremleje min skønne lejlighed i den periode hvor jeg er væk. Jeg mangler stadig en lejer til det store værelse, men forhåbentlig finder jeg det inden længe .. Havde i går besøg af en sød 25-årig pige, som muligvis er interesseret, hun ville lige sove på det og så vende tilbage.
Jeg har stortset pakket alt det jeg vil have med på højskolen som IKKE står på sedlen, og er så småt begyndt at finde nogle af de ting der rent faktisk står på sedlen. Men alt andet skal jo også pakkes væk, der er lang vej endnu, så håber på, at jeg når det inden søndag.

For lige, at fortælle "kort" om mit højskoleophold, så tager jeg som tidligere nævnt afsted på søndag og skal så være væk helt indtil 21. juni 2014. Mit højskoleophold er på "Den Skandinaviske Designhøjskole", som ligger lige udenfor Randers, nær Clausholm Slot.
Højskolen har 4 retninger, Grafisk Design, Mode & Tekstildesign, Arkitektur & Bydesign og Møbel, Rum & produktdesign. Sidsnævnte er den retning jeg har valgt, og jeg glæder mig rigtig meget til, at se hvad forløbet kommer til at indeholde. Udfra hvad jeg kan læse i planen, skal vi have tegnemaraton, tegneuge, temauge om "Danish Living", valgfagsuge x3, en tværfaglig uge, derudover skal vi på ekskursion, hyttetur, samt studietur til Berlin. Så det skal nok blive et indholdsrigt halvår. ;)

Her er linket til højskolens hjemmeside, hvis nogen skulle være interreseret i at vide mere :  http://www.designhojskolen.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar