mandag den 12. august 2013

København, Fødselsdag, Venindehygge, Weekend & Kreativitet!

NU ER DET ALLEREDE EN UGE SIDEN SIDSTE INDLÆG .. Og nogle dage siden jeg havde fødselsdag .. Så nu vil jeg skrive lidt igen.

I sidste uge havde jeg mandagen og tirsdagen i København sammen med min Moar (mor). Det eneste vi skulle på turen, udover at have et par dejlige dage derovre, var at hente vores fire fine tallerkener, som vi malede i starten af juni på malerskole hos Royal Copenhagen.Vi fik hentet tallerkener og vi fik hygget os en hel del begge dage. Om mandagen tog vi på "Café Jorden Rundt" sammen med min mormor, som ligger på Strandvejen i Charlottenlund med en skøn skøn udsigt ud til vandet. Det er en del år siden jeg var der sidst, så det var hyggeligt lige at komme tilbage dertil. Jeg var der en del gange da jeg var yngre, den gang min oldemor (mormors mor, kaldt mormormor) stadig levede. Min mormor og oldemor havde en tradition med at tage hen på caféen og spise der en gang om ugen. Udover det nåede vi, at besøge lidt mere af familien og så selvfølgelig at hente vores tallerkener inde hos Royal Copenhagen på Amagertorv. Og det kan helt klart anbefales at tage til malerskole hos Royal Copenhagen hvis muligheden byder sig, det er rigtig hyggeligt og sjovt at få chancen for selv, at male en tallerken.

Her er vores fire fine tallerkener. Min mors to til venstre og mine til højre.


I onsdags var det så min fødselsdag (20 år blev jeg). Det var en vidunderlig dejlig dag, jeg blev vækket af mine forældre og lillebror med sang og gaver, som jeg plejer. Godt jeg ikke er flyttet længere væk, så det stadig er muligt for det er så hyggeligt. Af mine forældre fik jeg den smukke mega mussel tekande, så da de efter morgenmaden tog af sted, bød chancen sig til at jeg smuttede ind i gågaden og købte et par termokopper til. Dernæst inviterede mine søde skønne naboer mig ind til frokost og lagkage. Og sidste del af dagen og aftenen foregik i min egen lejlighed med gæster, gaver, dejlig mad, og masser af lækker kage! :) DET VAR EN SKØN DAG!

Fødselsdagsgaver.

I fredags stod den på venindehygge med søde Julie som jeg gik i gymnasieklasse med. Vi startede vi snak og lidt at drikke på "Nelle's Cofee and Wine" og gik derefter rundt og kiggede lidt på butikker. Det hyggelige samvær sluttede vi af med sushi på Umashi, da de havde 50% rabat inden kl. 16 i anledningen af at de havde fået nye lokaler.
Jeg har også haft en skøn og afslappende weekend, mest i selskab med mig selv, selvom jeg da også var et smut inde hos naboerne.

Sushi i solen, sammen med Julie.

Martin var ikke hjemme så jeg havde lejligheden helt for mig selv, så jeg fik set et par "Morten Korch film" bl.a. "Vagabonderne paa Bakkegaarden". Og hvor jeg altså nogle gange ærgrer mig over, at jeg ikke levede den gang Ib Mossin var en ung og flot fyr!

"Vagabonderne paa Bakkegaarden", Ib Mossin & Poul Reichhardt.

Jeg er kommet i gang med at lave lidt kreativt igen, og det er bare rigtig dejligt. Det hyggeligt og afslappende og min tidsfornemmelse forsvinder helt. Så jeg vil snart blogge lidt om nogle af de små hyggelige ting jeg finder på at lave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar