mandag den 23. marts 2015

Lately on Instagram ..

Selvom jeg får blogget med lidt varierende intervaller, er jeg dog ikke helt væk fra skærmen .. Jeg instagrammer nemlig jævnligt. Hvor jeg kan findes under navnet @prinsessetusindfryd

Jeg har indenfor de sidste par uger eller tre, vist nogle billeder af mit igangværende sy-projekt. 
Jeg er ved at sy en babyblå 1950'er inspireret kjole, med perlemorsknapper hele vejen ned i ryggen i både overdel og skørt. Da jeg ikke er så super trænet udi sykunsten, og slet ikke i mønsterkunsten, bestilte jeg et kjolemønster hos How To Do Fashion.

Jeg har brugt mønsteret jeg købte til overdelen, da det er overdelen jeg ikke altid har held med at lave ud af hovedet. Jeg har til gengæld lavet skørtet inden jeg modtog mønsteret, og derudover forlænget mønsteret i ryggen, så der kunne komme knapper i, fremfor en lynlås i siden.


Nedenfor ses det færdige rygstykke, som kun mangler at blive syet sammen med resten af kjolen ..



Fredag for to uger siden, bandt jeg et tørklæde om mine pincurls, inden jeg cyklede ud i det friske forårsvejr for at kigge efter fine fund i genbrugsbutikker .. Og det lykkedes da også at gøre et rigtig godt køb! - Jeg fik et sødt prikket pink tørklæde til 7,50 kr. i en lille genbrugsbutik i Vestergade ..
Tørklædet viser jeg på et sennere tidspunkt.


I sidste uge var jeg atter i den lokale genbrugsbutik, hvor jeg fik en skøn bøjle med strik, en kobberkrukke til småting og en dug med 8 tilhørende stof servietter ..


Hav en skøn blæsende solskins-mandag!

English recap: I'm sewing a baby blue 1950's inspired dress. And I've been out thrift shopping in the lovely spring weather. Have a nice day!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar