tirsdag den 20. januar 2015

Året der gik .. Anden halvdel

Årets anden halvdel startede i musikken og sorgens tegn ..



Min Farmand og jeg havde aftalt at vi skulle til Grøn koncert i Odense, primært for at kunne opleve Tim Christensen & Mads Langer. Da vi havde svært ved at vente til at de kom til Odense, tog vi til Kolding som var den første by Grøn Koncert var i.

Om natten efter den første grønne koncert fik min Mormor, som desværre kæmpede med sygdommen ALS, det så skidt at hun måtte indlægges på hospitalet.


Så vi tog frem og tilbage mellem Sjælland og Fyn i de dage, for at besøge hende og samle hele familien omkring hende på hospitalet. Derfor besluttede min Farmand og jeg os for, at vi også ville tage til Grøn Koncert i Næstved og Valby så vi kunne opleve Tim & Mads igen, samtidig med at vi kunne være lidt tættere på min Mormor. 

Om søndagen da det forgik i Valby var vi forbi min Mormor tre gange, den sidste gang var efter vi havde hørt Tim & Mads på Grøn. 
Mens Grøn Koncert takkede af for 2014, takkede min søde Mormor af for livet, og sov stille ind ..



Så i min Mormor og Mormormors ånd, spiste vi mandag formiddag den obligatoriske laks på 
Café Jorden Rundt.


Blomster til min Mormor ..


På min fødselsdag iklædte jeg mig Dannebrogs farver ..


Jeg fik fine fødselsdagsgaver .. 


I slutningen af august var jeg på Solskinsøen Bornholm med mine forældre, lillebror, 
samt Farmor og hendes Jørgen. Vi var selvfølgelig forbi en af øens rundkirker ..


På Bornholm tog vi min Farmor og Jørgen med til deres første Mads Langer koncert,
dette foregik til Wonderfestiwall ved Hammershus .. 


Sensommer vejret var utrolig skønt!


En af aftenerne var vi ude at spise ..


Jeg fandt denne helt fantastiske lænestol, som jeg glæder mig til bliver en del af mit kommende hjem.


Misser blev også ret glad for lænestolen .. Han tog nogle dejlig lange lure i den ..




Jeg fik købt en hel masse mere Mågestel .. 


Jeg glædede mig over de daglige besøg af egernene ..


Jeg pakkede min fine hvide vintage kuffert mange gange, bl.a. for at tage 
til Slægstmøde i Schrøder-slægten ..




Jeg fik nydt at drikke af min smukke musselmalede kop, samt nyde lidt sødt til ..


Jeg fik fortsat kørt rigtig meget i tog, bare mellem Fyn og Sjælland i stedet ..


Jeg har længe været fascineret af "Cobra Telefonen" og i 2014 fik jeg den til en god pris ..


Jeg fik spist morgenmad og blev vild med farven GUL !!


Jeg købte nogle utrolig flotte vintage øreringe .. 
Og blev betydelig bedre venner med farven grøn ..


Det kom også til udtryk gennem madlavningen .. 


Hvor jeg bl.a. lavede mit livs første frikadeller .. 


Samt lækker dessert!




Og den blev jeg virkelig glad for!


Jeg fik mig også en fin GRØN vintage paraply, som jeg fik brug for i regnvejret ..


Jeg fik købt en utrolig smuk 1950'er silkekjole ..


Min gymnasieveninde Vinni og jeg, havde 4 års JUBILÆUM i fredagsbaren Reciprokken!


På de kolde regnfulde eftermiddage drak jeg varm kakao .. 


Jeg nød de smukke morgener i Sydhavn ..


Vi fik købt billetter til et par Dizzy-koncerter i 2015 ..


Mit mest liked billede på Instagram blev dette ..


I november var jeg til to solo koncerter med Tim Christensen. På Magasinet i Odense og på Hindsgavl Slot i Middelfart. Det var skønt at opleve ham alene på scenen, han havde en masse gode og sjove historier så man kunne ikke lade være med at grine hele tiden. Og musikken var som altid suveræn!


Med Royal Copenhagens julekop blev jeg klar til december ..


Min julepyntning var begrænset men fin med disse træting .. 


Samt små lys i julestjerner ..


Min Moar og jeg var et smut forbi Tidens Samling som havde pyntet fint op.


Jeg havde nissehue på HVER DAG i december, og i 2014 var det oftest 
den lille nissehue som sad på mit hoved ..


Den store hjemmestrikkede nissehue havde jeg også på, den har en tendens til 
at give mig en flot frisure indenunder .. 


Senere kom der en frokosttallerken til julekoppen .. 


Jeg blev vildt god til at lave julestjerner .. ENDELIG!


Mine forældre, lillebror og jeg var på The Standard for 
at høre Edda Magnason med musik af Niels Lan Dokys Trio ..


På Strøget var der pyntet fint op til jul hele december .. 


Jeg var også i Reciprokken til semesterets sidste bar og dermed den sidste Julebar ..


Vi julehyggede på Fyn, bl.a. med Doreens fine fyrfadslysestage ..


Vi talte ned til juleaften .. 


Jeg fik pakket julegaverne ind .. I sidste øjeblik ..


Jeg var vild med årest julekalender TIDSREJSEN !!


Margit Brandt kjolen som jeg fik af min Farmor d. 23. dec. blev årets julekjole ..


Juletræet var flot pyntet og naturligvis med levende lys juleaften .. 
Men det kom ud på terrassen da vi skulle holde julefrokost for min Farmands familie anden juledag ..


Jeg fik nogle helt utrolig fine julegaver i 2014 !!
Jeg kan slet ikke vente til, at jeg får mig et rigtigt hjem igen, så det bliver muligt at omgive mig med alle mine helt utrolig fantastiske ting, tøj og møbler. Så jeg kan få mit helt eget "lille" vintage-hjem ..


Vi havde ild i pejsen, som lunede i de kolde decemberdage .. 


Min Moar forkælede med lækker morgenmad .. 


Min søde missekat var oppe og slås og måtte efterlades ved dyrlægen 
så han kunne få renset såret op, blive syet og få lagt dræn .. Åha .. 
Han er heldigvis god igen, og det heler rigtig flot op.


På årets næstsidste dag var vi inde og høre Mads Langer Solo .. 


2014 blev det helt store koncertår ..
Jeg var til John Mayer koncert, til koncert på The Standard, samt hhv. 6 koncerter med Tim Christensen og hele 8 med Mads Langer .. Det har været helt fantastisk !!

I 2015 kan jeg allerede se frem til hele tre koncert oplevelser med Dizzy Mizz Lizzy samt en med Mads Langer .. 

Men 2014 bød som sagt også på en hel masse andre ting og oplevelser ..

Tusind tak for 2014, jeg håber 2015 bliver endnu bedre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar