onsdag den 5. november 2014

Min smukke silkekjole fra Michigan

Det er ingen hemmelighed, at jeg er blevet helt vild med vintage!

Derfor følger jeg en del vintage tøjbutikker fra USA, på Instagram. 
Det var ikke min intention, at jeg skulle købe noget fra nogle af disse butikker. I hvert fald ikke over nettet, så det skulle sendes med posten, da jeg har hørt, at det hurtigt kan blive rigtig dyrt, hvis det bliver "taget i tolden". Jeg tænkte derimod, at hvis jeg på et tidspunkt skal til USA igen, så kunne det jo ikke skade, at kende til nogle gode vintage butikker.


Men for et par måneder siden, lagde vintagebutikken "Dear Golden" en utrolig smuk kjole på deres Instagram profil, og dernæst på deres Etsy Shop. (Som er der hvor man online køber deres kjoler)

Denne kjole kunne jeg simpelthen ikke slippe, jeg gemte et billede af den, bare så jeg stadigvæk kunne kigge på den, hvis nu den pludselig blev solgt. Men det gjorde den ikke .. Ikke før jeg fik udbetalt min børnopsparing og nu havde muligheden for, at købe den fine kjole. Hvilket jeg gjorde!

Kjolen har et let rosa skær, den er lavet i damask silke, har fine macthene knapper og er fra 1950'erne.
Jeg glæder mig utrolig meget til, at der kommer en lejlighed hvor jeg kan iføre mig denne skønhed

Kjolens fine knapper foran. 

Jeg synes simpelthen, at stoffet er så helt utrolig smukt!



 Kjolen er i en utrolig god stand, jeg har endnu ikke fundet steder hvor den er slidt eller fejler andet. Det samme gælder desværre ikke, for kjolens medfølgende bælte, hvor tiden har sat sine spor, primært på bæltespændet. Jeg gætter på, at det er grunden til, at bæltet ikke var fotograferet til Dear Goldens shop. Jeg har derfor også undladt, at vise det i denne omgang.

Knapperne går igen på ærmekanten

2 kommentarer:

  1. Der bliver måske en anledning i februar til at se smukke dig i den fine kjole som klæder dig så flot :-)

    SvarSlet