søndag den 22. juni 2014

Antikmarked på Flakhaven


Forår og sommer betyder, at der er en masse udendørs antik- og loppemarkeder. Sådan et stødte jeg på for nogle uger siden på Flakhaven her i Odense. Der var rigtig mange fine ting, og jeg kunne nemt have brugt flere penge end jeg endte med at gøre. Der var bl.a. nogle gamle "Albani bryggeri"-glasflasker, noget tallerkener og kopper i det smukke mågestel og så var der den fineste Georg Jensen dug i nogle virkelig flotte farver!

Trods de mange fristende ting, tog jeg derfra efter at have købt to. Et rigtig sødt håndspejl og en flot gammel gine, hvor det især var foden på ginen jeg faldt for.

Jeg var på samme antikmarked på Flakhaven, sammen med min søde Moar i går, hvor jeg også fik nogle fine ting med mig hjem. De må komme på bloggen i løbet af et par dage.



Efter jeg fik bragt ginen hjem, fik jeg pludselig et behov for, at "hun" skulle have et navn. Det er lidt noget pjat, men jeg synes det kunne være hyggeligt og jeg valgte efterfølgende navnet "Eva". Opkaldt efter Helle Virkners rolle "Eva Møller" i Kispus fra 1956, som er den første danske farvefilm. 

Det er en rigtig sød lille fortælling om den unge syerske Eva Møller. En dag på vej hjem fra arbejde, forelsker hun sig i en dyr kjole, som hænger i et butiksvindue. Hun ender af omveje med, at blive designerens muse og forelsker sig dernæst i en ung studerende. 

Både Eva Møller og den unge studerende (spillet af Henning Moritzen) udgiver sig for, at være rige, selvom ingen af dem i virkeligheden er det. Da det går op for dem begge, at de tilsammen ikke er spor velhavende, truer deres indbyrdes misforståelser og fortielser med, at stå i vejen for deres kærlighed. 

Kispus fra 1956 - Helle Virkner & Henning Moritzen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar