onsdag den 15. april 2015

1930's housecoat

I midten af februar købte jeg en smuk vintage morgenkåbe hos Vintage Divine.
Den skulle eftersigende stamme fra Mexico og være fra 1930'erne.

Den er lavet af smuk marineblå silke, har quiltede ærmer, krave og lomme, utrolig fine broderier flere steder og et fint bindebånd i siden. Og så er slæbet i højre side lidt længere end i venstre.



Jeg er blevet virkelig glad for den, og de dage hvor jeg ikke lige har ærinder ude i byen, kan jeg nemt gå klædt i min smukke morgenkåbe nogle timer, før jeg kommer i tøjet.

Den er utrolig behagelig at have på. De korte quiltede ærmer gør at jeg kan holde varmen, samtidig med at jeg trygt kan sidde ved symaskinen og f.eks. sy videre på den babyblå 1950'er inspirerede kjole jeg er igang med, uden at skulle bekymre mig om lange ærmer der kan være i vejen.



Derudover føler man sig næsten iført balkjole grundet kåbens fine ankellange slæb. Og så har den en stor rummelig quilted lomme foran, perfekt til min iPhone eller andre småting.



English recap: I bought a really beautiful 1930's housecoat in february. I really love my housecoat, it makes me feel like I'm walking around in a evening dress every morning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar